Sunday, February 9, 2014

2014 - Misi Selesai !!

Tak sangka,

Dah 3 tahun rupanya aku mula cuba berhenti rokok,

Kalau ikut kiraan hari, dah 977 hari dan kalau aku beli sehari sekotak rm10, maknanya aku dah jimat Rm9770!! Wow! Dah bleh buat downpayment kereta baru atau untuk orang bujang dah leh buat hantaran kahwin tu!

Kelakar pulak baca entri-entri lama, "struggle" gila nak tahan dari hisap rokok. Sekarang ni dah takde mende dah rokok-rokok ni.

Walaupun sepanjang 3 tahun ni ada ngelat sikit kadang-kadang terhisap balik, terlayan vapor...akhirnya aku bebas dari cengkaman rokok dan segala jenis adik beradiknya.

Alhamdulillah...tapi ada problem baru lah pulak, lidah rasa sedap je bila makan, badan dah mula naik lah pulak....sikit lagi jer berat nak cecah angka keramat 3 digit 100kilo!

Oleh itu, aku nak bukak blog baru untuk misi seterusnya! "Lost weight in 6 months!"

Adios amigos!



0 comments:

Post a Comment