Friday, October 14, 2011

rokok babi


Aku rasa ada darah babi ke, darah anjing ke, darah ular ke, hatta darah ikan jaws sekalipun, perokok akan tetap merokok.

Sama lah kesnya apabila kerajaan naik kan harga rokok sampai sepuluh hengget untuk satu kotak besar dalam ada 20 batang. Aku rasa, kalau harga nya naik sampai RM50 hengget sekalipun, perokok akan tetap terus berasap.

Bagi yang tidak merokok mungkin tak akan paham kenapa lah yang payah sangat nya nak berhenti. Tapi dont worry, aku paham. Rokok dan perokok memang dah terikat dan bersatu. Jangan sesekali cuba pisahkan nya. Oleh itu, satu-satu nya cara yang boleh buat perokok berhenti adalah "hati". Orang kata, hati tu mesti mau ada. Kena tanam dalam hati suatu niat dan keazaman yang kuat untuk berhenti.

Setidak-tidak nya, ketagih rokok masih boleh dan senang diubati jika nak dibandingkan dengan ketagih dadah. Cuma tinggal nak atau taknak jer.

Renung-renungkan dan selamat menghisap babi wahai perokok. Cuba bayangkan ko angkat seekor babi, pastu ko jilat-jilat kulit babi tu, dah ada hati nak berhenti merokok tak? (Perokok tegar baca ni memang ngamuk lah wa cakap sama lu)




0 comments:

Post a Comment