Wednesday, July 6, 2011

Bersih

Aku amat tertarik dengan titah Yang DiPertuan Agong berkenaan perhimpunan BERSIH. Tidak bias kepada mana-mana pihak samada kerajaan atau pembangkang namun masih bernas dan padat dengan nasihat dan teguran bagi kedua pihak. Baru lah Agong.

Aku seorang penyokong setia prinsip kebebasan bersuara dan kita juga berhak untuk hidup dengan cara dan pilihan kita sendiri.Namun, apa yang aku nampak perhimpunan ini hanya akan membawa kepada pelbagi perkara yang buruk biarpun tujuan asal nya adalah untuk menukar yang buruk kepada yang baik. Ini bukan lah perhimpunan yang pertama namun kita masih lagi tidak belajar dari sejarah.

Apa yang pasti, sudah hampir sebulan aku bersih daripada cengkaman rokok dan semakin hampir untuk memangkah salah satu azam aku tahun ini.

P/S: Kain yang kotor mudah untuk dibersihkan, hati yang kotor..

0 comments:

Post a Comment