Thursday, June 23, 2011

14 hari

Tak sangka aku berjaya mengharungi dunia tanpa rokok sehingga ke hari 14. Cabaran dia makin lama makin hebat sehingga kadang-kadang tak sanggup aku untuk menanggung akan keperitan ini lagi..eeewah.

Walaupun lama-kelamaan perasaan craving untuk merokok semakin berkurang, tapi bila masuk waktunya wajib merokok seperti selepas terbitnya fajar pagi iaitu bangun dari tidor atau selepas habisnya waktu bekerja, atau selepas keluar panggung wayang, atau selepas melantak makanan sedap-sedap pasti akan tergugat sedikit iman aku. Nak-nak bila ada terbau sipi-sipi asap rokok orang lain, pegh...

Baru-baru ni aku terserempak dengan bekas housemate aku, dia seorang perokok tegar dan pernah juga mendapat petunjuk dan hidayah untuk berhenti merokok seperti aku. Tapi tak lama sebelum dark sidenya menghasut dia kembali untuk merokok. Dia ajak aku untuk melepak minum borak-borak sebab dah lama tak jumpa tapi dengan sepantas kilat, terlintas di minda aku akan salah satu pantang yang aku dok amal selama ni..

1) Jangan melepak.
2)Hindari kawan-kawan perokok (buat sementara).
3) Jangan melepak dengan kawan-kawan perokok.

Jika terlanggar akan pantang ini, nescaya buruk padah nya menanti anda..

0 comments:

Post a Comment